У серпні цього року в Рівному в приміщенні ЗЗСО №6 за адресою Олени Пчілки, 9, почав працювати другий інклюзивно-ресурсний центр.
Тож тепер дітки з особливим потребами, що мешкають у мікрорайонах Ювілейний, Боярка мають більше можливості для освітніх, корекційних та розвиткових занять із фаховими педагогами. Тут також проводять комплексну оцінку (обстеження) рівня розвитку дітей, надають рекомендації щодо їхнього виховання та освіти.
На облаштування та підготовку приміщення Рівненського інклюзивно-ресурсного центру №2 було використано з бюджету міста більш як 260 тисяч гривень. Крім того, значну підтримку в забезпеченні центру спеціальними меблями, реабілітаційним обладнанням надали благодійники.
– Ми надаємо психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потpебами, консультуємо батьків щодо створення сприятливих умов для розвитку дітей в освітньому процесі та поза межами школи, дошкільного закладу. Наші фахівці також співпрацюють з педагогами та адміністраціями закладів, які організовуватимуть індивідуальне або інклюзивне навчання. За потреби батьки мають можливість отримати фахову консультативну допомогу практичного психолога, вчителя-дефектолога або реабілітолога. Усі консультації та заняття є безкоштовними,
– розповіла директорка ІРЦ № 2 Оксана КРАВЦОВА.
Для того, щоб під час консультацій діти почували себе комфортно, у закладі створили затишну ресурсну кімнату з новими меблями та дидактичними матеріалами. Передбачили кабінет для практичного психолога, реабілітолога, вчителя-дефектолога.
IKEA відмовиться від продажу одноразових батарейок задля захисту довкілля
Тараса Шевченка і Лесю Українку поставили в один ряд з Дорофеєвою і Монатіком
Вчитель-реабілітолог Іван ДЕМЧУК для розвитку тактильних відчуттів дітей, корекції загальної та дрібної моторики, зняття спастичних затисків у дітей різних нозологій має у своєму розпорядженні шведські стінки, балансири для розвитку тактильних відчуттів; бігову доріжку, тренажери, масажний стіл, ходунки, динамічні візки, парти-стояки та інше обладнання.
Практичний психолог Олена СОРОКІНА використовує арт- і піскову терапію. Проводить за даними методиками індивідуальні заняття. Цінність цих методів у тому, що вони нормалізують психоемоційний стан дітей, вчать самовираженню та кращому самопізнанню. Через сюжети, створені в пісочниці, діти навчаються ставитися по-іншому до різних ситуацій. Активно застосовується кольоро-, світло-, лялькотерапія, восковий планшет.
За невеликий час функціонування фахівцями ІРЦ №2 до 1 вересня було проведено комплексну оцінку, надано рекомендації щодо інклюзивного навчання в освітніх закладах міста більш як 40 дітям. Завершується огляд малюків для комплектації логопедичних груп дошкільних освітніх закладів. Із 1 жовтня стартують індивідуальні корекційні заняття відповідно до звернень і потреб дітей.
Марія МАТВІЙЧУК