Голова правління ПрАТ Рівнеобленерго Сергій Невмержицький сьогодні на брифінгу пояснив, чому не завжди виконуються графіки планових відключень електропостачання.
Виникають ситуації, коли необхідно терміново збалансувати систему – диспетчер «Укренерго» помічає, що в якомусь окремому регіоні держави або енергосистемі країни загалом, немає балансу між виробництвом та споживанням електроенергії, тож його потрібно швидко встановити.
– Тоді до диспетчерів Рівнеобленерго надходить команда від НЕК «Укренерго» терміново, до 15 хвилин – зменшити потужність в мережах області. Інакше може статися аварія і мережі вийдуть з ладу на тривалий термін. Тому диспетчер змушений обмежувати потужність навіть у тих споживачів, які за графіком мали б бути зі світлом. Це може впливати на тривалість перерв у електропостачанні, – наголосив посадовець.
Трапляються ситуації, коли після планового включення світло зявляється не у всіх будинках. Це стається через те, що обладнання не витримує різкого навантаження. Адже після включення всі споживачі одночасно вмикають електроприлади, або не вимкнули їх з розеток раніше. Тоді в момент відновлення електропостачання, наприклад, бойлери, обігрівачі, електроплити різко і одночасно починають споживати велику кількість електроенергії – відбувається вихід з ладу обладнання на підстанціях або у електромережах. Стається аварійне вимкнення. У такому випадку необхідний виїзд бригади, яка здійснює заміну обладнання, ремонт мережі, і тільки після цього можливе відновлення електропостачання у такому будинку. Це також впливає на тривалість перерв у електропостачанні.