Про це під час зустрічі з представниками засобів масової інформації сьогодні заявив секретар Рівненської міської ради Віктор Шакирзян. За його словами, нині головне знайти розумний баланс, який дозволить з одного боку мінімізувати цифри у платіжках, які незабаром отримають рівняни, а з іншого боку дозволить місту підтримувати нормальний ритм життя і розвиватися.
– Моя позиція залишається незмінною: я виступаю за те, аби тарифи на комунальні послуги формувались з урахуванням фінансових можливостей рівнян, наголосив Віктор Шаирзян. – Щоб людина не думала чим годувати сім’ю після того, як оплатить всі рахунки і платіжки. Тому маємо дуже відповідально підходити до формування тарифів, аби в результаті не поставити найбільш фінансово незахищені верстви людей на межу повного зубожіння і бідності. Власне тому, ми побачивши, яку ціну пропонують теплопостачальні організації терміново зібрали всіх спеціалістів, експертів, депутатів, організували відкриті слухання в раді, зробили альтернативні розрахунки силами управління економіки, розпочали з теплопостачальниками дуже непрості переговори.
Я відразу сказав, що будемо боротися за кожну гривню у тарифі. В результаті багато чого з того, що в тариф заклало “Рівнетеплоенерго” ми видалили, адже розцінки мають бути економічно обгрунтованими, а люди не повинні зі своєї кишені оплачувати забаганки приватних компаній.
Таким чином, з запропонованої “Рівнетеплоенерго” ціни у 3700 гривень за гігакалорію, в результаті перемовин ми отримали ціну майже на третину меншу – 2725. Тут треба розуміти, що йдеться саме про економічно обгрунтовані тарифи, такі за якими теплопостачальні організації готові подавати тепло. Можна було взагалі відмовитись платити, але тоді опалювальний сезон не почався би. Знову ж таки, ми говоримо про розумний баланс: з одного боку нам потрібне тепло в оселях, школах, лікарнях, дитсадках і ми змушені його купувати, бо на носі зима. З іншого боку ми готові платити лише чесну, обґрунтовану ціну.
Нашим наступним завданням було розрахувати додаткові механізми, аби зменшити вартість опалення для найбільш соціально вразливих категорій громадян. І ми це зробили. Знімаємо значну частину коштів з наших комунальних закладів і програм там, де це не загрожує їх нормальному функціонуванню. Тобто від економічно обґрунтованого тарифу, який ми “витиснули” з тепловиків, а це 2725 грн, ми готові зменшити навантаження на людей коштом міського бюджету. Зараз шукаємо юридичні механізми для цього.
Секретар Рівнеради наголосив, що така компенсація – це досить солідна сума для міської скарбниці. Однак її готові знайти і виділити, адже йдеться про добробут рівнян, для яких різке здорожчання газу і, як наслідок, подорожчання опалення, стане критичним і може навіть обернутися крахом сімейного бюджету. Зараз і так у людей непрості часи: пандемія, війна, спад економіки. Добре було б якби і у державному бюджеті також було закладено частину коштів на компенсацію різниці у тарифах для рівнян, – зазначив Вікор Шакирзян.
– Частину компенсуємо з міського бюджету, частину дадуть з державного, зрештою Рівне – теж Україна, – підкреслив секретар Рівнеради. – Дуже сподіваюсь нам вдасться достукатися і ми отримаємо необхідні кошти. Повірте, для мене було б найбільшою радістю, в наступному інтерв’ю заявити, що ми досягли необхідного консенсусу. Переговори тривають. В будь-якому разі лише власними ресурсами нам буде дуже важко перекрити зростання тарифів, а повністю використати всі кошти з бюджету розвитку було б не далекоглядно. Адже на нашій відповідальності чимало соціально важливих об’єктів: школи, дитсадки, лікарні і їх треба утримувати у належному стані, та зрештою дороги, комунікації.
Ще раз, важливо чітко зафіксувати – необхідний баланс, потрібно максимально допомогти людям в оплаті тарифів і зробити все можливе, аби Рівне жило в нормальному ритмі і мало можливість оновлюватись і розвив