В Україні вводяться чотири категорії дзвінка терміновості викликів і відповідно – алгоритмів реагування на них. Таке рішення було прийнято для оптимізації надання екстреної медичної допомоги.
Про це заявила заступниця міністра охорони здоров’я Ірина Садов’як вчора на брифінгу.
За її словами, вже відпрацьовані оптимальні алгоритми надання екстреної меддопомоги за визначеними категоріями викликів.
“На етапі реформування галузі ми відзначили, що дві третини пацієнтів не отримують вчасно надання допомоги бригадою (“швидкої”, – ред.). Із загальної кількості викликів, а це 6,8 млн, 4,7 (млн, – ред.) є невчасними”, – сказала Садов’як.
Садов’як зазначила, що це низькі показники, і в МОЗ хочуть їх підвищити. Для цього фахівці міністерства розробили оптимальні алгоритми надання допомоги за певними категоріями викликів:
- Критичний стан – «швидка» приїде протягом 10 хвилин. Стан вимагає негайного реагування, негайного втручання, по суті реанімаційних заходів.
- Екстрений виклик – протягом 20 хвилин. До нього належать потенційно серйозні стани, які потребують швидкої оцінки, невідкладної допомоги на місці або невідкладного транспортування.
- Неекстрені – стани, які не несуть собою загрозу для життя і здоров’я пацієнта, але йдеться про необхідність надання медичної допомоги, наприклад, при загостренні хронічних захворювань.
- Непрофільні виклики. Цього разу бригада швидкої допомоги не виїжджає, пацієнт може отримати консультацію телефоном.
Крім того, заступниця міністра додала, що тариф на виклик бригади екстреної медичної допомоги підвищили від 112 гривень до 163 гривень. А загалом з 1 липня до кінця року додатково на екстрену меддопомогу виділено майже 2 млрд гривень.
Джерело Слово і Діло
Постійно бути в курсі новин Вам допоможе наш Telegram