Начальник відділу призначення житлових субсидій управління праці та соціального захисту населення міста Рівне Тетяна Горбатюк детально пояснює про таке поняття, як субсидія.
Що потрібно знати тим, хто планує вперше звернутися, або є її отримувачем та нагадаємо про умови, щоб її не втратити.
– Право на отримання житлових субсидій мають сім’ї, у яких плата за житлово-комунальні послуги в межах соціальних нормативів більша, ніж визначена для них норма обов’язкового платежу.
Обов’язковий відсоток платежу розраховується індивідуально для кожної сім’ї за встановленою формулою і залежить виключно від доходів сім’ї:
обчислюється середньомісячний сукупний дохід домогосподарства;
середньомісячний сукупний дохід ділиться на кількість членів домогосподарства і визначається середньомісячний дохід на одну особу;
дохід на одну особу ділиться на розмір прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць, встановленого на 1 січня року, з якого призначається субсидія (розмір прожиткового мінімуму на 01.01.2021 складає 2189 грн);
отриманий результат ділиться на 2, а потім множиться на 15% і таким чином визначається відсоток від середньомісячного сукупного доходу.
Житлова субсидія – це різниця між розміром плати за житлово-комунальні послуги та/або скраплений газ, тверде та рідке паливо та інше і розміром обов’язкового відсотка платежу.
Для призначення субсидії громадянин, особа якого посвідчується паспортом або іншим документом, подає структурному підрозділу з питань соціального захисту населення за місцем реєстрації (орендарі, внутрішньо переміщені особи – за фактичним місцем проживання):
Паспорт або інший документ, що посвідчує особу.
Заяву про призначення та надання житлової субсидії.
Декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії.
Довідки про доходи (у разі зазначення в декларації інших отриманих доходів, інформація про які відсутня у Державній фіскальній службі, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування і відповідно до законодавства не може бути отримана за запитом структурного підрозділу з питань соціального захисту населення).
Копію договору про реструктуризацію заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг (за наявності).
Договір найму (оренди) житла (за наявності).
Інші документи, які прямо не передбачені, але відповідно до Положення необхідні для розгляду питання по суті.