fbpx

Що потрібно щоб допомогти рівненським школам, поцікавилися у директорів

Діліться інформацією з друзями:

У всіх загальноосвітніх закладів Рівного є різні проблеми з матеріальним забезпеченням, вирішення яких потребує бюджетних коштів. Більшість шкіл потребує утеплення фасадів, заміни старих вікон і ламп на енергоощадні, оновлення спортивних майданчиків та іншого обладнання.

Найкраще про ці труднощі й те, як їх усунути, знають директори. Щоб вивчити досвід тих директорів, які успішно вирішують проблеми шкіл та поширити його на інші заклади, начальник управління освіти Богдан Турович разом із депутатом від «Європейської Солідарності», головою бюджетної комісії Павлом Алексєвичем проводять серію робочих зустрічей з очільниками шкіл. Вже зустрілися та оглянули п’ять навчальних закладів: ЗОШ №№10, 9, 5, 28, НВК «Колегіум». Саме досвід Колегіуму виділили як успішний.

– Колегіум є одним із перших навчальних закладів, – каже начальник управління освіти Богдан Турович, – який отримав фінансову автономію. Тож, відповідно, веде самостійну бухгалтерію. За словами директора, це дає змогу чітко бачити, скільки виділено бюджетних коштів та скільки ще потрібно і що можна розвивати. За результатами роботи цього навчального закладу ми бачимо, що досвід директора варто поширювати на інші школи і стимулювати отримання ними автономії. Так, це більше відповідальності. Але й можливість керівникові стратегічно планувати і розуміти, на що він може розраховувати кожного року.

З метою ефективного розподілу бюджетних коштів на школи обговорили з директором НВК «Колегіум» ідею алгоритму фінансування закладів залежно від чіткого показника. Для прикладу, пропорційно площі закладу, кількості чи успішності учнів. Також вартий уваги варіант співфінансування потреб, коли з міського бюджету спрямовуються кошти на матеріали, а школи виконують роботи своїми силами. Або повернення до їдалень з шкільним підпорядкування. Так, це збільшення відповідальності школи за якість харчування. Але водночас – повний контроль за ним і економія коштів на закупках продуктів.

Крім бюджетних коштів, шкільні заклади можуть фінансуватися й з інших джерел. Тут доречно розглянути варіант надання школою додаткових освітніх послуг або фандрейзинг, участь у грантах і покращення умов навчання завдяки їм.

– Головне в розрахунку бюджетних коштів, – вважає голова фракції «Європейська Солідарність» у Рівнераді та голова депутатської бюджетної комісії Павло Алексєвич, – прозорість і чіткий механізм прийняття рішень. Разом з начальником управління освіти ми поставили завдання директорам сформувати запити на бюджетні кошти по їхніх школах. Ми вивчимо реальні потреби, ранжуємо їх та випрацюємо механізм прозорого прийняття рішень щодо надання цих коштів. Важливо почути кожну школу і працювати так, щоб директор уже в кінці кожного року знав, на які кошти він може розраховувати на наступний і планував. Як варіант, наприклад, виконувати роботи великими об’ємами. Бо так вигідніше. І в один рік ремонтувати туалети у всіх школах, які цього потребують. А в інший – комп’ютерні класи. Працюємо в цьому напрямі.

Робочі зустрічі з директорами інших шкіл продовжуються. Якщо у вас є пропозиції, до якої школи навідатися наступного разу та на що звернути увагу, записуйтесь на прийом до Павла Алексєвича за номером +38 068 449 79 15.

Артем АЛЕКСЄЄВ