За ініціативою Міністерства інфраструктури Кабінет Міністрів України має намір повернути в Україні стягування дорожнього збору з власників авто.
Про це пише Слово і діло з посиланням на UBR.
Прив’язувати його будуть до рівня вихлопу авто; за ідеєю міністерства, це має мотивувати українців купувати більш екологічні авто.
Обговорення ініціативи в Міністерстві підтвердив виданню Олександр Кава, ексзаступник Міністра інфраструктури та чинний заступник міністра фінансів. За його словами, документального оформлення цієї ініціативи все ще немає.
Експертами не виключається ситуація, за якої цей збір відновлять у 2022 році одночасно з поверненням техогляду. І в цьому випадку виникають такі питання: яким буде розмір pбору і логіка його встановлення, що робити з тим, що водії вже давно платять подібний збір, який міститься в частині акцизу, закладеного у вартість палива і перераховується до бюджету операторами нафторинку, і чи будуть такі збори взагалі справедливими – адже міністерства не враховують платоспроможність населення, а середній вік автомобілів в Україні перевищує 20 років. Експерти впевнені у виникненні дисбалансу у зв’язку з непродуманістю даних ініціатив.
Також ніхто не пояснював, яким чином будуть стягуватися ці збори. Маємо два логічних варіанти: або збори увійдуть у вартість пального, що позначиться на його вартості, або взагалі за факт наявності у власника авто на дизелі або бензині. Акциз підіймати навряд чи будуть – не той рівень. В останньому випадку продовжиться зростання цін на бензин.
Фіксований дорожній збір, як і обов’язковий техогляд для легкового особистого транспорту в Україні скасували у 2011 році, у зв’язку з переходом на систему справляння збору з реалізованого палива.
«Про розмір таких зборів говорити рано і неможливо. І я до такої ініціативи ставлюся негативно. У нас і так вже є джерело наповнення спеціалізованого дорожнього фонду – акциз на паливо. І потрібно швидко вирішувати проблему, як брати плату за проїзд дорогами з власників автомобілів, які не платять акциз на паливо», – прокоментував ідею дорожнього збору Кава.