Запровадження обмежувальних заходів через небезпеку поширення коронавірусу зумовило призупинення навчання в освітніх закладах усіх форм власності. Деякі батьки побоюються, що вимушені майже місячні канікули негативно позначаться на засвоєнні дітьми набутих ними знань. У тому числі й з іноземної мови. Тож як бути? На найпоширеніші запитання наших читачів сьогодні відповідає засновниця Центру іноземних мов «Аякс» Яна Герус.
– За якою методикою дітям вчити іноземну мову під час канікул, аби не забути того, що вивчали раніше?
– Усе дуже просто. В книгарнях ви можете побачити дуже багато різноманітних книжок та зошитів для роботи школярів під час канікул. У них зустрічається безліч цікавих завдань, які схожі на різні алгоритми, загадки, кросворди або креативні малюнки. Такого плану завдання не дозволяють дітям забути базову англійську чи іншу іноземну мову. Так само зможуть урізноманітнити процес повторення матеріалу під час літніх, зимових або вимушених, як зараз, канікул.
Окрім цього, у позашкільний період у місті працює багато таборів лінгвістичного спрямування, де дитина може не тільки з користю і приємно провести час, а ще й вивчити іноземну мову. Такі лінгвістичні табори мають спеціальну програму, яка робить акцент на вивченні іноземних мов.
Водночас я б радила купити книжку (бажано, якщо це для дітей) адаптовану. Дитині дуже важливо читати іноземною мовою. Адже таким чином вона навчиться сприймати англійську не словами, а текстом.
Якщо ми говоримо про діток віку початкової школи, то в такому випадку все треба робити у формі гри. Існує безліч настільних ігор іноземними мовами. Під час гри дитина буде забувати, що це навчання, і сповна зануриться в іншомовне середовище.
– До речі, в якому віці краще починати займатися з дитиною іноземною?
– Це питання дуже дискусійне. Хоча більшість лінгвістів та психологів вважають, що іноземну мову краще вивчати з дитинства. Хтось береться за неї з першого класу. Дехто з батьків дає дітям «ази» іноземної уже в дворічному віці. Інші вважають, що життя, мовляв, саме підкаже: коли і як. На мою думку, вік, з якого дітям бажано вивчати англійську, – це дуже умовне поняття. У кожної дитини він абсолютно індивідуальний, а відтак однозначної відповіді на запитання: «Коли краще починати?» – немає. Зрештою, будь-яка методика має свої плюси та мінуси.
– Нерідко виникають дискусії: чи потрібен школяреві репетитор? А ви як гадаєте?
– На мою думку, якщо дитині вже є 7 років, вона абсолютно готова до вивчення англійської мови. У ранньому віці репетитор або викладач з англійської у мовній школі з’являється епізодично. І ці заняття дітьми зазвичай сприймаються, як гра. У школі ж навчальна програма побудована так, що дуже часто дитина не встигає. Одна за одною виникають прогалини у засвоєнні матеріалу. Вивчення іноземної мови відбувається таким чином, що вся інформаціє асоціюється з цеглинками, з яких будують дім. І якщо не буде вистачати цеглинки, то конструкція буде не ідеальною. Так і під час вивчення мови: якщо дитина щось упустить, то їй потім буде дуже важко мати перед собою реальну картину, що таке іноземна мова. А тим більше нею говорити. Тому, вважаю, якщо є необхідність у додаткових заняттях, то репетитор – це ваша чарівна паличка.
- Понад 250 літрів спирту, 1210 пляшок алкоголю та цигарки вилучили на Рівненщині
- Для вантажівок з продуктами кордон відкритий
– Скільки і з якою періодичністю треба займатися іноземною мовою?
– З цього приводу існує дуже багато різних думок. Як на мене, іноземною мовою треба займатися систематично. Для цього необхідно виділити хоча б 15 хвилин на день. Єдине зауваження – це мають бути абсолютно різнопланові види діяльності. Скажімо, може бути прослуховування пісень іноземною мовою, перегляд мультиків для дітей, ігри, завдання на вивчення лексики у вигляді карток, різних задач, загадок. Або, наприклад, можуть бути безпосередньо письмові завдання, які доводять знання до автоматизму, чи тести. Однозначно іноземною мовою треба займатися регулярно.
Дуже важливо: робити це треба так, щоб сам процес не втомлював і не був рутинним.
– Що ефективніше допомагає кращому засвоєнню предмета?
– Практично кожен викладач підтвердить, що асоціації в навчанні допомагають краще засвоїти матеріал. Це стосується будь-якої іноземної мови і взагалі будь-якого предмета, який вивчає дитина чи дорослий. До речі, коли малеча вчить букви рідної мови за допомогою кубиків чи картинок, біля них (ви, мабуть, звертали на це увагу) є малюнок предмета, який асоціюється з тією чи іншою літерою. Тому порада: для підвищення ефективності навчання використовувати метод асоціацій. По-іншому він називається ейдетика або мнемоніка. Це може бути звичайне уявне зображення або складні словникові асоціації.
Друга порада: систематичне повторення пройденого матеріалу. Абсолютно нормально, що наш мозок забуває знання, які ми отримуємо протягом життя. Багато людей не можуть пригадати те, що вчили в школі. Та й іноземні слова дуже швидко вилітають з голови і забуваються, якщо їх не повторювати систематично. Тому дуже важливим є процес повторення.
Ще однією порадою є спілкування англійською мовою з кимось. Це можуть бути друзі або іноземці, з якими спілкуєтеся у соцмережах.
Одним із методів засвоєння іноземної мови є щоденник. Це може бути абсолютно будь-який блокнот. Щодня у той блокнот можна робити записи іноземною мовою. У щоденник бажано записувати якісь цитати, враження про переглянуті фільми, фрази з пісень або просто описати події дня. Все це може допомогти вам покращити навики письма, граматики і розмовної практики. І, врешті-решт, краще засвоїти іноземну.
Спілкувався Ігор КОПАЧ
Постійно бути в курсі новин Вам допоможе Telegram-канал газети «7 днів»