fbpx

Рівняни-пільговики можуть втратити готівкові виплати через борги за комуналку

Діліться інформацією з друзями:

Уже рік діє монетизація пільг на оплату житлово-комунальних послуг. Вони надаються щомісяця у грошовій формі (готівковій або безготівковій).

Пільги в безготівковій формі призначаються усім пільговикам в автоматичному режимі за прикладом безготівкового надання субсидій через АТ «Ощадбанк». Для цього банк веде облік пільговиків і коштів, які надходитимуть на рахунок для виплати пільг для кожного пільговика індивідуально.

Пільги в готівковій формі призначаються усім охочим пільговикам на підставі поданих особисто заяв до міського управління праці та соціального захисту населення. Після цього кошти надходять на особисті рахунки пільговиків, які можуть зняти їх з власного рахунка в будь-який час.

Нагадуємо, що нині пільговики отримують рахунки за житлово-комунальні послуги з повним розміром платежу – без урахування пільг.

Загальний розмір пільги та розмір платежу з урахуванням пільги відображається в смс-повідомленні від АТ «Ощадбанк» або в особистому кабінеті на сайті «Ощадбанку». Через цей же сервіс на офіційному сайті «Ощадбанку» можна отримувати всю необхідну інформацію про рух коштів, а саме: залишок пільги, розмір нарахованої пільги, перелік комунальних послуг, що сплачені за рахунок пільги (за умови надходження інформації від постачальників комунальних послуг).

Одержувачам пільг у грошовій безготівковій формі необхідно звернутись до АТ «Ощадбанк» і перевірити залишки коштів нарахованих пільг. Якщо станом на 01.06.2020 року такі залишки були, необхідно відкрити рахунок для отримання невикористаних сум пільг, зекономлених чи переплачених пільговиком власних коштів за житлово-комунальні послуги в опалювальний період.

Нагадуємо, що згідно з Порядком надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 року № 373, у разі відсутності рахунку в «Ощадбанку» не отримані пільги 20 грудня 2020 року припиняють обліковуватись у банку та будуть повернуті на рахунок Мінсоцполітики.

Для отримання пільг готівкою пільговику необхідно подати до управління праці та соціального захисту населення заяву з випискою банку з реквізитами рахунка (не плутати з номером картки!), відкритого згідно зі стандартом IBAN. Таку інформацію можна отримати в банку. Відкриваючи рахунок, обов’язково повідомте працівника банку про те, що він потрібен для виплати пільг на житлово-комунальні послуги. Це можна зробити в будь-якому банку, де пільговик отримує пенсію, соціальні допомоги тощо.

Пільговики, яким надається пільга в готівковій формі, зобов’язані самостійно сплачувати щомісяця за комунальні послуги, не допускаючи появи заборгованостей.

Якщо громадянин отримує пільгу готівкою, має прострочену понад три місяці заборгованість з оплати ЖК послуг, сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (340 грн, – прим. ред.), виплата пільги з наступного опалювального (неопалювального) сезону здійснюється в грошовій безготівковій формі.

Управителі, об’єднання, виконавці комунальних послуг надають до 1 жовтня та 1 травня управлінню праці та соціального захисту населення інформацію про суму простроченої понад три місяці (на дату надання такої інформації) заборгованості з оплати послуг (внесків/платежів), строк позовної давності якої не минув, сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, щодо пільговиків, які отримують цю допомогу готівкою.

Нагадаємо, що на період карантину в управлінні праці та соціального захисту населення запроваджено особливий режим обслуговування осіб, які мають право на пільги:

– прийом громадян у дистанційному режимі (телефоном – (098) 8034281 чи через електронну пошту – 03195441@mail.gov.ua);

– прийом документів засобами електронного зв’язку або через скриньку для прийому кореспонденції, що розміщена біля управління.

На сайті управління: rivnesoc.gov.ua, в блоці «Пільги» можна знайти бланки заяв і декларацій для оформлення пільг та зразки заповнення.

Нагадуємо, що про зміну всіх обставин, які впливають на визначення права та розміру пільг, отримувачі повинні обов’язково повідомляти управління праці та соціального захисту населення шляхом надсилання письмового звернення поштою (або безпосередньо кидати в скриньку, що знаходиться біля управління), за допомогою засобів електронного зв’язку (електронне звернення) та телефонного зв’язку.

Звертаємо увагу, що при дистанційному зверненні необхідно обов’язково надати актуальні контактні дані для можливості зворотного зв’язку.

Опрацювання документів відбувається щоденно, в разі необхідності з заявником зв’язується спеціаліст управління.

Галина ЄСІПОВА, головний спеціаліст відділу персоніфікованого обліку