Усі жінки мріють про ідеальну зовнішність. Звісно, без здорового харчування та правильного способу життя цього не досягти, але є ще один дуже важливий компонент прекрасного образу. Суттєву роль у досягненні цієї цілі відіграє косметика, яку ми використовуємо для догляду за собою: засоби для очищення, зволоження та живлення шкіри та волосся. На жаль, масмаркет здебільшого пропонує нам хоч і зовні привабливі баночки, але з «хімічним» наповненням. Синтетичні складові, численні консерванти та навіть канцерогени. Як результат – подразнена, нездорова шкіра і поганий вигляд. Саме тому в останні роки з’явився тренд на натуральну косметику. Сьогоднішня історія про молоду рівнянку Мирославу ТИХОНЮК, яка сама робить доглядову органічну косметику під брендом «EcoMira».
– Мирославо, ви фітнес-тренер. Розкажіть, чому вирішили зайнятися ще й виготовленням косметики?
– Члени моєї родини, як, мабуть, і багато українців, мали проблеми з магазинною косметикою і побутовою хімією. Алергії, дерматити, лупа, великі кошти на хімічні засоби для догляду… У моєї мами з’являлося подразнення і навіть пухирці на руках після прання чи миття посуду з магазинними миючими засобами. Іноді таке бувало й після звичайного миття рук з милом. Тато все життя потерпав від лупи. У мене на шкірі голови з’являлися червоні плями, часто випадало волосся. Чоловіка турбувала холодова алергія на руках. Іноді навіть глибокі тріщини аж до крові з’являлися. Магазинні чи навіть аптечні засоби не допомагали, бо знімали проблему лише на короткий час. Однак життя змушувало шукати інший шлях для порятунку.
Все почалося із 2016 року, коли на світ з’явився мій синок. Так, саме тоді в бурхливому коктейлі гормонів не на жарт спрацював материнський інстинкт. Я задумалася, чим буду мити свою дитину. Нехай на початку це будуть трав’яні відвари, як це традиційно робиться в Україні. А далі? Хімія з магазинних полиць просто несумісна зі здоров’ям! Тоді й вирішила сама зробити мило для сина. Почала з нерафінованої лляної олії, до якої додала каустичну соду. Відбувається процес омилювання і виходить хороше, корисне, а головне – безпечне мило. Щоправда, успіхом цей почин не увінчався, адже олія була не рафінована, тому й мило швидко псувалося.
– Однак це вас не зупинило. Що ж було далі?
– До миловаріння поступово долучила маму, а та – свою подругу. Треба сказати, що їх так захопив процес створення натурального і безпечного продукту (не лише мила) для себе, що настав момент, коли я відчула, що відстаю від них. Бо лиш допомагала й спостерігала. Ми експериментували, вчилися онлайн та на конференціях, робили (лише для себе) та користувались милами, шампунями, кремами, пастами, дезодорантами. Тож до супермаркетів не ходили. Ми робили всю косметику для себе самі. Згодом вона «пішла в народ». Поступово давали спробувати наші продукти то подружці, то кумі, то тітці, то колезі по роботі. Їхня реакція нас вражала: людям сподобалося, вони хочуть ще… Тоді я вирішила, що справу слід розвивати.
– Отже, ви задумалися про власну косметичну лінію?
– «EcoMira» з’явилась на світ вже під час моєї другої вагітності. Гормони вагітної жінки творять чудеса! Вже у декреті працюю так, як не працювала ще на жодній роботі. Викладаюся на 1000 відсотків, відчуваю присмак якоїсь важливої життєвої місії. А ще – величезну відповідальність! Адже в продукцію насправді ми вкладаємо не лише наш труд, а й любов. Найголовніше – прагнемо дати людям натуральні й безпечні засоби для догляду за тілом.
– Як обирали назву для вашої косметики?
– Наш екомагазин не використовує пластику, та навіть мінімум паперових пакувань. Ми за збереження планети. Хотілось би, щоб усі свідомі виробники, компанії, які виготовляють будь-яку продукцію, змінили свої поліетиленові пакети на органічні пакування. Це не так дорого. Звісно, трошки незвично. Але головне – щоб виробник не був отим поліетиленовим вірусом, який охоплює все більші й більші масштаби. Однозначно ми за ЕКО напрям.
– Починати свою справу з нуля непросто. Які труднощі були у вас на початках?
– Найперше – це фінансова сторона. Потрібна певна інвестиція на закупівлю інгредієнтів, пакування. Крім того, у своїй продукції ми застосовуємо багато різнотрав’я (дуже люблю все, що пов’язане з травами). Заготівлю рослинної сировини робимо самі: збираємо, сушимо, подрібнюємо. Але всьому цьому давали раду, тож поступово збільшували об’єми. Ми всі троє займаємося тим, що нам подобається. А це, погодьтеся, дуже важливо, коли робота приносить задоволення. До того ж нині бум онлайн продажів, інтернет-магазинів. Тож наш пазл склався!
– Розкажіть, що є у вашому асортименті та про вашу цінову політику.
– У нашому магазині є мила для тіла, для дітей та дорослих, тверді шампуні, бальзами для волосся та бальзамчики для губ, креми для тіла та обличчя, убтани та гідрофільні плиточки, зубні пасти дитячі та дорослі, зубні щітки та дезодоранти і навіть господарче мило.
Ціни у нас ду-у-у-же демократичні. Бо у нашій маленькій команді працює лише три людини. Ми не маємо великих витрат на рекламу, як у компаній, що працюють на масмаркеті. Переконана, що хорошу продукцію можна й не рекламувати. Люди самі про неї розкажуть. Так зване «сарафанне радіо» працює найефективніше.
Час від часу роблю акції в нашому інстаграм-магазині, дарую засоби для догляду. Хочу більше людей познайомити з нашою продукцією, адже вона варта уваги.
– Натуральність і органіка нині в тренді, на піку популярності. Тож і не дивно, що існує чимало виробників – невеликих приватних компаній, які роблять приблизно те ж саме, що й ви. Як ставитеся до конкуренції?
– Не вважаю, що у нас є конкуренція. Маємо колег, у яких ми можемо вчитись або ділитися з ними досвідом. Всі, хто є дотичним до теми виробництва продукції по догляду за тілом та волоссям, є творцями. Так, саме творцями. У кожного виробника свій рецепт, свій почерк, свої цінності. Це так само, як варити борщ чи писати картину. У кожної господині свій рецепт, кожен художник має свій почерк. Повторити його практично неможливо.
Цінність саме нашого магазину в тому, що ми є шаленими прихильниками трав, величезними поціновувачами життя без шкоди для себе та природи. Життя без пластику. На онлайн ринку щодня з’являються магазини з продукцією власного виробництва. Але ми переконані, що наші продукти особливі, бо це оригінальні рецепти, винайдені нами, вони безпечні й ефективні.
Для прикладу, трави на убтан я заготовляю сама (убтан – це суміш трав, борошна, глини та фруктів). Це своєрідний очищаючий засіб, така собі «вмивачка» або маска для обличчя, якою можна користуватися щодня. Уявіть: ви щодня вмиваєтесь відварами трав. Це ж круто! Сік чистотілу та кропиви, які ми додаємо в наші шампуні, теж заготовляємо власноруч. Креми для обличчя натуральні, тому ми робимо їх на замовлення, адже вони мають термін придатності до чотирьох місяців (за умови зберігання в холодильнику). Дезодоранти та бальзами для губ робимо в картонній тубі. Для мила використовуємо лише рослинні олії, пудри трав та квіткові масляні настоянки.
Ми виготовляли кожен продукт для себе, тож тепер нам не соромно ділитися ним з іншими людьми.
Спілкувалася Наталія ЯГУЩИНА