Нові правила ввезення гуманітарної допомоги: просто, швидко, прозоро.
29 серпня на засіданні Уряду презентовано проект постанови “Деякі питання пропуску та обліку гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану”. З моменту її прийняття зміняться правила ввезення та обліку гуманітарної допомоги, а інформація про неї буде оцифрована в автоматизованій системі. Зміни напрацьовані Міністерством соціальної політики спільно з громадськими організаціями та волонтерами в ході публічних обговорень.
Кого торкнуться зміни
Основна зміна, яка торкнеться учасників процесу та громадян, – це впровадження доступного електронного інструменту обліку гуманітарної допомоги. За допомогою веб-платформи “Автоматизованої системи реєстрації гуманітарної допомоги” організації-отримувачі, які збираються ввезти гуманітарну допомогу, зможуть зареєструватись, авторизуватись на сайті, сформувати та подати декларацію. Декларація шляхом інформаційного обміну буде прямувати на митницю. Система автоматично присвоюватиме декларації унікальний код. За цим кодом митники пропускатимуть вантаж.
“Ми повинні зберегти декларативний принцип ввезення гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану. Нашим завданням є максимально спростити процес ввезення таких вантажів. Але кожен з нас повинен розуміти, хто і які товари ввозить як гуманітарну допомогу, та кому вона розподілена. Найкращим інструментом для цього стає зручна електронна система, за допомогою якої можна зареєструватись отримувачем, подати декларацію, відобразити розподіл.”, – розказав заступник міністра соціальної політики Назар Танасишин.
Організації, які ввозять гуманітарну допомогу, подаватимуть публічні звіти після її розподілу. Достатньо вписати в систему: коли і де (без вказання персональних даних осіб) роздали вантаж, скільки залишилося. Такий механізм покаже шлях гуманітарної допомоги від донора через отримувача до набувачів та гарантуватиме прозорість процесу, а вся інформація про вантаж завжди буде у волонтерів під рукою в електронному кабінеті.
Крім того, постанова скасовує гарантійні листи. Це означає, що гуманітарна допомога для військових ввозитиметься без додаткового бюрократичного навантаження. Інформація про такі вантажі буде закрита для загалу з міркувань безпеки.
Прозора та зручна цифрова система обліку гуманітарної допомоги сприятиме довірі між всіма учасниками процесу.
З метою опрацювання проекта проведено консультації та узгоджувальні наради з представниками Мін’юсту, Мінекономіки, Мінфіну, МОЗ, НАЗК, Держмитслужби та Держекспортконтролю, проведено публічні консультації з представниками організацій громадянського суспільства, представниками міжнародних неурядових організацій, що здійснюють ввезення гуманітарної допомоги. За їх результатами проект акта доопрацьовано в частині виключення переліку категорій товарів, які визнаються гуманітарною допомогою без здійснення процедури визнання таких товарів гуманітарною допомогою, врегульовано питання місця подання паперової версії декларації та строку припинення статусу гуманітарної допомоги, визначено термін запуску системи – 15 листопада 2023 року.
Міністерство соціальної політики запрошує волонтерів долучитися до тестування доопрацьованої “Автоматизованої системи реєстрації гуманітарної допомоги”.
Прес-служба Міністерства соціальної політики,
- Громада з Рівненщини зібрала Різдвяні посилки для захисників (ФОТО)Напередодні Різдва Христового Бугринська громада об’єднала зусилля, щоб підтримати наших захисників, які щоденно стоять на варті спокою країни. Завдяки спільним старанням було зібрано 85 різдвяних посилок, наповнених любов’ю, турботою та щирими побажаннями.