Польські науковці провели дослідження серед сімей в 33 країнах на різних континентах, щоб оцінити, наскільки задоволеність шлюбом чоловіків і жінок пов’язана з кількістю дітей.
Дослідники опитали 7178 чоловіків і жінок, які перебували у шлюбі в середньому 14 років, більшості респондентів було близько 40 років. Учасники заповнювали анкети, в яких їм пропонувалося оцінити задоволеність шлюбом і різні фактори, які впливають на це, пише 24 канал з посиланням на PLoS ONE.
Наприклад, вони відповідали на питання: “Чи подобається вам проводити час зі своїм чоловіком / дружиною?”. Добровольці також надали інформацію про свій рівень освіти, доходи та відносини з релігією.
Головний висновок, який зробили дослідники, вивчивши результати – кількість дітей безпосередньо впливає на задоволеність шлюбом, причому тільки у жінок. Учасниці опитування зізнавалися, що з появою нових дітей в сім’ї у них з’являлося більше невдоволення своїм партнером. Великим відкриттям було те, що на це ніяк не впливає рівень доходу в родині та тривалість шлюбу.
На думку науковців, це пов’язано з тим, що на жінок лягає більше відповідальності по догляду за дітьми, і з появою ще однієї дитини у матерів помітно додається турбот і переживань. Водночас більшість чоловіків займаються забезпеченням своєї сім’ї поза домом, тому нерідко їхні дружини дуже незадоволені тим, що вони отримують мало підтримки й допомоги з дітьми.
Найвищий рівень незадоволеності своїм шлюбом виявився у жінок з вищою освітою, що може бути пов’язано з необхідністю поєднувати більше соціальних ролей – виховувати дітей і будувати кар’єру. Крім того, освічені жінки болісно сприймають обмеження особистої свободи, пов’язані з народженням дитини.
Примітно, що рідше всіх з проблемою невдоволенням від свого шлюбу через народження нових дітей стикаються релігійні сім’ї в різних країнах. Автори дослідження вважають, що це може бути пов’язано з тим, що релігійні організації та громади зазвичай досить згуртовані та всіляко підтримують своїх учасників і заохочують традиційні моделі сімейного життя.