В Україні планують 12 травня відновлювати активність у містах, приміське, міжміське сполучення після закінчення карантину.
Про це заявив міністр інфраструктури Владислав Криклій в інтерв’ю Ліга.Бізнес, в якому він розповів про:
Про те що, коли і куди поїде
– Ми плануємо 12 травня відновлювати активність у містах, приміське, міжміське сполучення. Це все стосується автобусних і залізничних перевезень. Але багато залежить від того, які показники поширення вірусу ми будемо мати до 12 травня. Надалі плануємо і авіасполучення. Звичайно, ми можемо говорити тільки про внутрішню авіацію. Єдине, що авіаперевізники не розуміють – обсяг трафіку: відкривати рейс і везти 10 пасажирів — невигідно. Вигідніше не літати.
Про міжнародне пасажирське сполучення.
– На даний момент європейці обмежують в’їзд іноземним громадянам. Я просто не розумію, куди ми поїдемо. Проблем глобально не бачу. Єдине — у нас буде працювати формат самоізоляції. Ви виїхали, наприклад, до Польщі. Повернулися — треба буде провести 14 днів у самоізоляції. Чи комфортно буде всім у такому режимі? Сумніваюся.
З відкриттям сполучення режим самоізоляції зберігається?
– Його поки ніхто не відміняв. У нас тільки зробили тюнінг – запустили цифровий додаток, який дозволяє контролювати самоізоляцію. Чи можна її скасувати, складно сказати. Я не лікар. Але, мені здається, про це рано говорити.
Про обмеження в транспорті
– Напевно будуть стримуючі рішення та обмеження: маски, термоскрінінг, де це можливо, у міському транспорті можна буде використовувати тільки сидячі місця. Інакше ми будемо мати гіперболічне зростання захворюваності. Ми готуємо пропозиції щодо алгоритму виходу з карантину, наступного тижня з нашого боку все буде готово. Найголовніше, потрібен буде “плюс” від МОЗ — у них перша скрипка.
Чи буде посилення правил в авіації та на залізниці. Обов’язкові вільні середні крісла в літаках і поїздах Інтерсіті або щось ще?
– Прораховується і такий варіант. Це може відбитися на вартості – це соціальне питання. Тому поки остаточне рішення не прийняте. Якщо говорити про міський транспорт, це питання буде вирішувати міська влада – підтримувати, субсидувати. Так як зараз роблять з комунальними підприємствами – автобусами, тролейбусами. Якщо говорити про авіасполучення, звичайно, це може відбиватися на вартості авіаквитків.