fbpx
За час повномасштабної війни українці стали менше їсти й більше пити

За час повномасштабної війни українці стали менше їсти й більше пити

Діліться інформацією з друзями:

Майже половина опитаних українців (49%) кажуть, що їхні харчові звички змінилися від початку повномасштабного вторгнення. Серед молоді віком 18-34 роки цей показник навіть вищий — 54%.

За даними дослідження компанії Gradus Research, майже половина українців (49%) кажуть, що їхні харчові звички змінилися.

Серед ключових факторів таких змін — ціни і стрес:

  • 61% опитаних назвали причиною підвищення цін на продукти,
  • 44% — зменшення доходу,
  • 39% — психологічний стрес та емоційне виснаження.

Проте при деталізованій оцінці стрес (83%) займає перше місце серед чинників впливу на зміну харчових звичок. Через стрес та емоційне виснаження половина опитаних українців харчується нерегулярно (49%), а також вживають більше нездорової їжі (42%), мають знижений апетит (41%) та пропускають деякі прийоми їжі (41%).

Війна змусила українців зрізати бюджет на харчування

Найсильніше ці зміни відчутні серед респондентів вікової групи 56+ років — серед них частка тих, що економлять, складає 77%.

Через зростання цін на харчові продукти під час війни майже дві третини (64%) опитаних обирають дешевші продукти, майже половина респондентів частіше готують їжу вдома (48%).

Ті, для кого визначальним чинником зміни харчової поведінки є підвищення цін, виходять із ситуації по-різному, зокрема:

  • 64% купують дешевші продукти,
  • 42% менше їдять,
  • 27% пропускають деякі прийоми їжі.

До категорій, на яких найбільше економлять, потрапили кондитерські вироби (49%) та риба і морепродукти (48%). Тоді як категорії базових продуктів зменшення бюджетів майже не торкнулося — на хлібі, олії, борошні, крупах, овочах та яйцях економлять лише 11% респондентів.

Крім того, 19% опитаних зазначили, що почали вживати більше алкоголю.

Читайте також: Здоровим бути просто: шість правил способу життя