Війна та економічна нестабільність продовжують змінювати споживацькі звички українців. Середній чек на харчові продукти змінився на 19% в офлайн-магазинах та на 18% в онлайн-магазинах, якщо порівняти з довоєнним періодом. Загалом 37% опитаних збільшили витрати на харчові продукти та медикаменти.
Як пише AgroPortal, про це свідчать результати п’ятого дослідження споживацької поведінки, яке щороку проводить Deloitte Ukraine.
Відмічається, що українці скоротили свої витрати в усіх категоріях — від 36% до 72% залежно від товару. Найменше економлять на таких категоріях як дитячі товари, продукція для домашніх улюбленців і готова їжа.
Найменше заощадливість помітна серед молоді: українці віком 18-27 років почали рідше економити на харчових продуктах (56%), готовій їжі (57%).
Попри розвиток онлайн-шопінгу, традиційні магазини залишаються основним форматом покупок для багатьох українців. 72% обирають офлайн для придбання харчових продуктів.
“Попри виклики воєнного часу, українці демонструють стійкість у своїх споживацьких звичках. Ми спостерігаємо зміщення фокусу з частоти покупок на збільшення середнього чека, особливо в таких категоріях як харчові продукти та медикаменти, де 37% опитаних збільшили витрати” – каже Олександр Ямпольський, директор, керівник галузевої групи з ритейлу та оптової дистрибуції Deloitte Ukraine.
Також Ямпольський відзначив вплив громадянської позиції споживачів:
“Українці продовжують віддавати перевагу соціально відповідальним бізнесам: 62% респондентів уникають компаній, які не вийшли з ринку рф, а для 55% опитаних важливо, щоб бізнес допомагав ЗСУ. Це демонструє високий рівень громадянської свідомості та готовність підтримувати економіку в складний час”.
Читайте також: Рівняни популяризують вироби з бурштину у Європі та світі