Нині, у складний воєнний час, економічна стабільність нашої країни залежить насамперед від платників податків, які продовжують працювати, підтримувати нашу державу та сумлінно сплачувати податки.
Напередодні професійного свята податківців в. о. начальника Головного управління ДПС у Рівненській області Владислав Грабовий розказав про те, як працює бізнес нашого краю, про основні задачі податківців та новації законодавства, направлені на полегшення ведення підприємницької діяльності.
Про напрями роботи та динаміку збору податкових платежів
У період воєнного стану робота податкової націлена на підтримку і відновлення бізнесу, а також зміцнення і забезпечення економічної стабільності держави. В області зберігається тенденція росту показників сплати податків до бюджетів. Зокрема, за підсумками п’яти місяців поточного року завдяки платникам податків Рівненщини скарбниця країни отримала на 12,4 відсотка податкових платежів більше, ніж торік.
Але, якщо говорити про надходження, то необхідно виділити дві складові – це наповнення державного бюджету та місцевого. Зокрема за 5 місяців поточного року від платників краю до Держбюджету надійшло 2154,6 млн гривень. Це у порівнянні з аналогічним періодом минулого року більше на 123,3 млн гривень. Щодо надходжень до місцевих бюджетів, то громади отримали на свій розвиток 3150,6 млн грн. Це більше ніж торік на 451 млн гривень. Тож бізнес Рівненщини працює, зберігає робочі місця, сплачує податки, тим самим виконуючи функцію економічної безпеки країни.
Як впливає робота бізнесу на бюджети громад
Податок на доходи фізичних осіб є бюджетоформуючим для територіальних громад, його надходження в місцевих бюджетах сягає 75 відсотків. Тож, якщо не будуть працювати суб’єкти господарювання, виплачувати заробітну плату працівникам, то й громади не матимуть можливості фінансувати свої програми. У цифрах – це більше 2342,5 мільйонів надходжень від ПДФО до місцевих бюджетів Рівненщини лише за 5 місяців року. До речі, надходження ПДФО за березень-травень, тобто за час війни, становлять 1479,5 млн грн. Це більше ніж за цей же період минулого року на 285 мільйонів.
Зауважу, що платити податки (а отже, бути безпосередньо дотичними до розвитку своєї вулиці, мікрорайону, села, міста громади) повинен кожен житель, а не лише підприємці.
Скільки сміливців розпочали підприємницьку діяльність та які пільги для бізнесу під час війни?
З початку року в області розпочали свою діяльність 2135 суб’єктів. Зокрема, за час війни – 1333. Тобто чимало наших краян готові розпочати підприємницьку діяльність саме зараз.
В цілому парламент та уряд ухвалили низку змін для підтримки українського бізнесу в умовах війни. Зокрема, з 1 квітня до скасування воєнного стану: ФОП-«спрощенці» першої та другої групи мають право не сплачувати єдиний податок; відсоткова ставка єдиного податку для платників третьої групи може бути встановлена в розмірі 2% доходу. Крім того з 1 березня 2022 року та протягом 12 місяців після скасування воєнного стану ФОП, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та члени фермерського господарства звільняються від сплати ЄСВ за себе, а «спрощенцям» другої та третьої груп дозволяється не сплачувати ЄСВ за мобілізованих працівників (такі суми будуть сплачені з коштів держбюджету).
Також на період воєнного стану скасовуються та зупиняються податкові перевірки (окрім фактичних та камеральних перевірок з питань відшкодування ПДВ, зупиняється перебіг всіх строків, визначених Податковим кодексом; платник звільняється від відповідальності за порушення податкового законодавства, якщо він не мав змоги своєчасно виконати податковий обов’язок. І це лише частина пільг у цей непростий період.
Основні месенджі від податкової служби
Зрозуміло, що в умовах війни не просто розпочати, вести чи відновити бізнес, але податкова служба докладає і продовжуватиме докладати максимуму зусиль у своїй компетенції для того, щоб бізнес мав змогу стабільно працювати. Центри обслуговування платників працюють у штатному режимі, фахівці ГУ ДПС в області надають консультації та роз’яснення щодо новацій податкового законодавства, проводячи вебінари, зустрічі з суб’єктами господарювання. Для зручності платників створено «гарячі лінії», з номерами яких можна ознайомитися на субсайті територіального органу. Чимало корисної інформації можна отримати на сторінках у соцмережах. Наразі комунікація з бізнесом відбувається за підтримки усіх гілок влади. Ми раді допомогти тим, хто цього потребує.
Записала Ірина МАТВІЙЧУК