Пандемія COVID-19 внесла свої корективи практично в кожну сферу нашого життя. Справжнім випробуванням для дорослих та дітей Рівного стало дистанційне навчання.
У чому ж проблема? На думку деяких педагогів найбільшою складністю дистанційного навчання є організувати дітей, які перебувають удома і через це легко відволікаються. А ще – вони часом недостатньо серйозно ставляться до таких уроків. Тетяна Якубовська, вчителька середніх класів Рівненської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 ім. В. Короленка, зазначає:
«Організувати дітей на дистанційному навчанні легко тільки тоді, коли уроки їм подобаються. А це залежить від нас, учителів. Ми маємо можливість використовувати найрізноманітніші навчальні матеріали, серед яких – електронні підручники, аудіо- та відеоролики, онлайн-ігри, квести тощо. Існують способи, як зробити уроки цікавими. А коли дитині цікаво, це допомагає їй серйозно ставитися до навчального процесу».
Крім того, не менш важливу роль у навчальному процесі відіграють батьки. Василь і Наталія Семенчуки виховують двох дітей шкільного віку – Анжеліку та Дениса. Пані Наталія поділилася власним досвідом, як вони допомагають дітям під час дистанційного навчання:
«Ми пояснюємо, що вчитися дистанційно так само важливо, як і ходити до школи. І що слід серйозно ставитися до всіх уроків, незалежно від того, який це предмет. Скажімо, математика чи фізкультура. Ми заохочуємо дітей піднімати руку, не соромитися давати відповіді, почуватися природно, вільно, впевнено, не боятися сказати на камеру щось не те».
Також пані Наталія наголосила на важливості встановленого для дитини розпорядку дня. Дитина буде більше дисциплінованою, якщо чітко знатиме: є час для навчання, а є час для відпочинку.
– У вихованні ми використовуємо практичні поради зі статті «Дистанційне навчання. Як себе організувати», розміщеної на сайті jw.org. Ця інформація допомагає навчати дітей і пояснювати їм важливість такого навчання, – додає пані Наталія.
Звичайно, і вчителям, і батькам особливо приємно бачити, коли їхні зусилля винагороджуються. Денис Семенчук, якому 10 років, навчається у НВК №2 «Школа-ліцей». Він розповідає:
– Я знаю, що батьки кажуть мені вчитися не тому, що хочуть ускладнити моє життя. Я хочу знати математику і опанувати англійську, щоб подорожувати. Я не досягну цього, якщо не буду вчитися. Також дуже хочу, щоб у мене відкрився якийсь прихований талант. Тепер, коли вчуся з дому, вимикаю телефон на час уроку, стараюся бути уважним і виконувати завдання вчителя. Як і тоді, коли ходив до школи, спочатку виконую домашні завдання, а вже потім розважаюся.
Існує твердження, що хороший учень відрізняється від поганого не розумом, а працьовитістю. І справді, кожен може досягти успіхів у навчанні, якщо докладає зусиль. А спільні зусилля вчителів, батьків та дітей, як показує практика, можуть зробити непростий процес дистанційного навчання цікавим, захопливим і по-справжньому корисним. Чудово, що є вдосталь матеріалів, які допоможуть знайти практичні способи, щоб цього досягти.
Та, на жаль, незалежно від епідеміологічної ситуації і від того, навчаються діти вдома чи в школі, вони все частіше стають жертвами знущань. Саме тому в наступній статті ми обговоримо тему: «Як захистити дитину від булінгу».
Марта КУЛІЙ