fbpx
“Автоцивілка” по-новому — звичний поліс страхування стане кращим

“Автоцивілка” по-новому — звичний поліс страхування стане кращим

Діліться інформацією з друзями:

Новий закон про “автоцивілку”: що очікувати водіям та чи посилиться страховий захист учасників дорожнього руху?

Нововведення, які набудуть чинності вже з 1 січня 2025 року, посилять страховий захист за договором “автоцивілки”.

17 червня 2024 року Президент України підписав нову редакцію Закону України “Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів”, яка сприяє розвитку страхового ринку та підвищує страховий захист за договором “автоцивілки”.

Про які зміни варто знати?

Індивідуальні ціни на поліси “автоцивілки”

  • Було: Страхові компанії не можуть змінювати розмір базового платежу та коригувальних коефіцієнтів, що регламентується законодавчо.
  • Буде: Страхові компанії зможуть самостійно визначати тарифну політику. Це забезпечить можливість визначати “справедливу ціну” з урахуванням персональної історії кожного водія.

Скасування франшизи у договорах страхування

  • Було: Франшиза (частка коштів, яку водіям потрібно було сплачувати самостійно) могла становити до 2% від страхової суми (до 3 200 грн), які винний у ДТП водій виплачував зі своєї кишені.
  • Буде: Нове законодавство забороняє застосовувати франшизу у договорах “автоцивілки”. Це створює передумови для відшкодування страховиком всієї вартості ремонту автомобіля.

Захист потерпілих у ДТП посилиться

  • Було: Зараз максимальні розміри виплат за полісом “автоцивілки” становлять:
    • 160 тис. грн на одного потерпілого за шкоду, завдану майну.
    • 320 тис. грн одному потерпілому у ДТП за шкоду життю та здоров’ю.
  • Буде: Передбачено поступове підвищення максимальних розмірів страхової суми.

Модель прямого врегулювання збитків стане обов’язковою

  • Було: У більшості випадків водій, який постраждав у ДТП звертався до страхової компанії винуватця аварії для отримання страхового відшкодування, що ускладнювало процес урегулювання страхових випадків.
  • Буде: Потерпілий отримає право звертатися за врегулюванням страхової події до “свого” страховика, з яким у нього укладений договір.

Строк страхової виплати буде скорочений

  • Було: Страхова компанія має здійснити виплату не пізніше ніж через 90 днів з дати отримання заяви про страхове відшкодування (не з дати ДТП). Проте якщо заява подана з порушеннями, строк може бути більше 90 днів.
  • Буде: Граничний строк прийняття рішення – не більше 90 днів: регламентний строк не може перевищувати 60 днів, але за потреби він може бути продовжений в межах 90 днів.

Розрахунок страхової виплати буде відбуватися без урахування зносу автомобіля

  • Було: При розрахунку виплати за “автоцивілкою” враховується знос автомобіля, а виплати фактично занижені.
  • Буде: Коефіцієнт зносу скасовується (стосується автомобілів з терміном експлуатації до 5 років). Натомість буде введено принцип, що страхове відшкодування має забезпечити приведення автомобіля до стану, в якому він був до ДТП.

Ліміт страхового відшкодування за європротоколом буде скасовано

  • Було: Максимальний розмір страхової виплати за шкоду, заподіяну майну потерпілих, в разі оформлення європротоколу становить 80 тис. гривень на потерпілого.
  • Буде: Ліміт страхового відшкодування буде у межах страхової суми за “автоцивілкою” (при цьому, максимальний розмір виплат може бути встановлений Національним банком України в майбутньому).

Джерело: Національна поліція України

Читайте також: Державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям Рівненщини