Електротранспорт у сучасних містах нині не лише найдешевший для пасажира. Він має й іншу місію – захист довкілля. Адже тролейбуси не створюють викидів небезпечного вуглекислого газу, тобто не забруднюють повітря.
Саме тому розвиток цієї сфери є одним із пунктів «Плану дій для сталого енергетичного розвитку міста Рівне до 2020 року», затвердженого в рамках реалізації Угоди мерів.
Серед інших кроків Плану-програми сталого розвитку та термомодернізації, енергозбереження та енергоефективності – заходи із розчищення малих річок, охорони підземних вод та інші. Ключова мета усіх цих програм і запланованих заходів – зменшення викидів СО2 на 20%.
Фахівці визначили ключові «забрудники», які впливають на чистоту атмосферного повітря у містах. Перш за все це промисловість та енергетичні компанії, транспорт, пил та різноманітні хімікати, які використовують при веденні сільгоспробіт у приміських зонах. Суттєво на якість повітря впливає і те, як та скільки споживають різних видів енергетичних ресурсів для побутових потреб, які системи поводження з побутовими відходами застосовують у містах.
– Однак на перших позиціях після промислових викидів залишається вплив транспорту, –
наголошує начальниця відділу екології міського управління економіки Валентина ВЕРЕМКО. – Щоб зменшити викиди вуглекислого газу, в Рівному роблять акцент на розвиток саме електричного міського пасажирського транспорту. Підприємство отримує не лише фінансову підтримку з міського бюджету. За останні роки для комунального підприємства «Рівнеелектроавторанс» придбано 20 нових сучасних машин. Вони, безумовно, виграють за екологічністю у маршруток чи приватних авто.
Однак на цьому їхні переваги не вичерпуються. Адже сучасний громадський електротранспорт – це ще й комфорт для містян. Як відомо, такі машини мають низьку підлогу та розкладні пандуси, що робить їх доступними для маломобільних пасажирів: людей на інвалідних візках, а також молодих батьків з дитячими візочками. Для них у великому салоні є й спеціальне місце – майданчик у центрі. Кожна машина зовні обладнана світловими інформаційними табло, а всередині – кондиціонерами. Крім того, нові сучасні тролейбуси можуть перевозити одночасно втричі більше пасажирів, ніж звичайний таксомотор. До того ж курсують за чітким графіком. Нині на лінію виїздить до 70 машин щодня.
Скасування пільгового проїзду у рівненському транспорті суд визнав незаконним
До Рівного привезли нові тролейбуси та спецтехніку для комунальників
Крім того, поступово у місті розширюється мережа тролейбусних маршрутів. Зокрема, мешканці віддалених від центру масивів «Північний» та «Ювілейний» теж можуть користуватися електротранспортом. А тролейбуси з альтернативним ходом сполучили з центром ті частини Рівного, куди досі їздили лише маршрутки.
Таким чином, покращуючи якість послуги для людей, розширюючи автопарк тролейбусного підприємства у Рівному, поступово зменшують кількість маршрутних таксі, які не лише незручні, а й негативно впливають на чистоту повітря.
Наталія НИРКОВА