Кінець року – це час традиційного підбиття підсумків, аналіз того, що планувалося зробити, що вдалося і що не вдалося. Про те, яким був 2024-й, що минає, для Квасилова, – з перших вуст старости селища Віти Кисільової.
– Віто Дмитрівно, почнемо з того, що найперше впадає у вічі. Отож, чи всі прибудинкові території Квасилова відремонтували?
– Охопили всі. Єдине, що не встигли відремонтувати, так це – вулицю Шкільну. Вона в нас у критичному стані, поки що залишається на наступний рік. Думаю, її ремонт буде в пріоритеті.
– Не раз доводилося чути нарікання: чому в Квасилові по щойно відремонтованій дорозі їздить великогабаритний транспорт на будівництво нового ЖК? Невже не можна було дочекатися завершення будівництва?
– Частину вулиці Перспективної було відремонтовано за кошти місцевого бюджету. Там ремонт не дуже дорогий – до 200 тисяч гривень. За кошти місцевого бюджету відремонтували ту частинку, яка вела до будинків, де вже живуть люди. Потім було укладено тристоронню угоду між забудовником, департаментом інфраструктури та благоустрою і підрядником, який взяв на себе ремонт дороги. Була розроблена організація дорожнього руху на частину дороги по вулиці. Забудовник звернувся до проєктанта, який розробив проєкт і там уже капітально відремонтували дорогу біля будинку ЖК. Тобто вони свою частину домовленості виконали досить добре. А відколи будинок здали в експлуатацію, там великогабаритний будівельний транспорт уже не їздить.
– Відкриття ЦНАПу назвали своєрідною подією року для Квасилова. Чому він такий важливий для селища?
– Про ЦНАП я почала говорити, напевно, однією з перших. Ще навіть тоді, коли не була на посаді старости. Наполягала на тому, що Квасилову потрібен ЦНАП, обов’язково. Ми повинні надавати мешканцям усі необхідні послуги. Люди себе почувають впевнено, коли вони на місці можуть отримати будь-яку адміністративну послугу. А згодом відкриття центрів надання адміністративних послуг в населених пунктах стало вимогою часу. У нас 2021 року була візуалізація, в 2022-му – перший проєкт, але він виявився не досить досконалим, там було дуже мало робочих місць. Із керівництвом ЦНАПу було відразу обумовлено, що в центрі обов’язково має вести прийом староста, неодмінно мають приїжджати фахівці з інших структурних підрозділів, які надаватимуть адміністративні послуги. Після відкриття ЦНАПу я була надзвичайно щаслива, що моя мрія втілилася в життя, хоча це було непросто. У перші дні в нашому центрі надавали квасилівчанам майже по 200 послуг.
– Однією з гострих проблем була амбулаторія. Як вона сьогодні працює та чи вистачає лікарів?
– Амбулаторія в Квасилові запрацювала в січні 2023 року. Це теж був досить складний проєкт, але його втілили в життя. Зараз у нас працюють 3 сімейні лікарі, є молодший персонал. Люди мають змогу здати всі аналізи, перевірити своє здоров’я на місці, отож відпала потреба їхати у Рівне.
– Втім, здається, виникли питання зі службою екстреної медицини. Що не так зі «швидкою» в Квасилові?
– Свого часу у Квасилові базувався пункт екстреної медицини, на яку не поширювався звичайний номер 103. Щоб викликати швидку, потрібно було набирати номер телефону квасилівського пункту. Одне слово, це була стара і не дуже зручна система. Зараз усе суттєво змінилося. Все стало по-сучасному, по-європейськи. Приходить повідомлення фельдшеру на планшет. Він має його прийняти негайно і за відведений період часу прибути на місце, куди його дислокує диспетчер.
– Чи вирішилася проблема доїзду з Рівного в Квасилів?
– Взагалі зараз те, що відбулося з 46-им маршрутом, це просто виконання Закону України «Про автомобільний транспорт». Коли утворилися в нашій області громади, то обов’язковою умовою Закону «Про децентралізацію» було те, щоб було сполучення між громадами. І ми до цього йшли довго, тому що раніше всі перевізники, які надавали послуги з перевезення пасажирів у Квасилові, були підпорядковані управлінню транспорту Рівненської обласної адміністрації. Коли був проведений конкурс на 46-ий маршрут зі сполученням «Золотіїв-Квасилів», треба було прорахувати все: відстань, вартість, пільгові категорії, щоб вони могли користуватися громадським транспортом безоплатно. До того, коли запустили 46-ий маршрут, у Квасилові такого не було. Не було в історії, щоб пенсіонери користувалися своїм правом проїхати в громадському транспорті безкоштовно. Ще пільгові категорії перевізники на свій розсуд перевозили. Але пенсіонерів ніколи безкоштовно не возили.
– У мешканців багатоповерхівок було чимало нарікань з приводу користування ліфтами. Чи вдалося владнати це питання?
– До літа 2024 року в Квасилові з управлінськими компаніями, по суті, була монополія. Тобто працювала лише одна. За рішенням апеляційного суду зайшла ще одна управлінська компанія, яка взяла на обслуговування чотири найбільші будинки, де відразу скасувала карткову систему. Вони включили оплату за користування ліфтами в надання послуг з управління будинком. До речі, ця управлінська компанія мало рекламує свою роботу, натомість дуже гарно працює.
За матеріалами «ITV media group»
Читайте також: 42 млн грн дотацій на угіддя та корів отримали аграрії Рівненщини