fbpx

Вперше в Україні створили мурал на тему медіаграмотності

Діліться інформацією з друзями:

У вівторок, 13 липня, в місті Каховка Херсонської області відкрили мурал, який привертає увагу до критичного мислення та медіаграмотності.

Мурал українського художника Сергія Радкевича «Вектор міста. Критичне мислення» став першим артоб’єкт такого типу в Україні, який безпосередньо звертається до місцевих жителів і закликає їх мислити критично. У центрі малюнку — три вежі з герба Каховки, що символізують підвалини критичного мислення: відповідальне сприйняття, осмислення та застосування інформації, яку ми споживаємо. Спираючись на ці вежі, рука, тобто символ людини, може впорядкувати інформаційний хаос навколо себе.

«Для мене як автора важливо, щоб громада не залишилася байдужою до муралу. Будь-яка реакція — позитивна чи негативна — це шлях до налагодження діалогу між митцем і місцевими жителями, — пояснює художник Сергій Радкевич. — Мурал — це заклик до каховської громади мислити критично: відповідально сприймати, осмислювати та застосовувати інформацію, яку ми споживаємо. Окрім центральних елементів, які безпосередньо символізують процес критичного мислення, тут є ще арки неба та води — натяк на Каховську ГЕС — джерело енергії цього міста. Так я вбудував головний заклик цього муралу у складні реалії міста, яке знаходиться біля окупованих територій», — додає художник.

Артоб’єкт створили в межах міжнародного проєкту ARTIFAKE, що залучає стріт-арт до протистояння пропаганді. В Україні проєкт реалізують у південних і східних регіонах.

Читайте також:

Докладніше

Mурал у Каховці створено в межах міжнародного проєкту ARTIFAKE. Це ініціатива громадської організації «Інтерньюз-Україна» у партнерстві з Асоціацією аудіовізуальних репортерів (Вірменія) та Фундацією «Art Transparent» (Польща) за фінансової підтримки міжнародних та українських донорів. Назва ARTIFAKE розшифровується з англійської мови як Art Invades Fake, тобто «мистецтво захоплює фейк».

Це перший міжнародний проєкт із протидії дезінформації, який працює безпосередньо з локальними громадами одразу трьох країн. Він залучає провідних стріт-арт митців з України, Польщі та Вірменії до створення дев’яти вуличних артоб’єктів на тему критичного мислення. Це мурали та вуличні інсталяції, що порушують найрізноманітніші проблеми: від підступності фейків і засилля маніпулятивних новин до піднесення конспірологічних теорій і впливу олігархів на медіа.