Вартість пального в Україні влітку 2025 року ймовірно коливатиметься в межах 60–65 гривень за літр. Невеликі подорожчання можливі внаслідок зростання світових цін на нафту, ослаблення гривні, підвищення акцизів і дій гравців ринку, які можуть збільшити торговельну націнку. Водночас критичного стрибка аналітики не прогнозують — потужності імпорту та внутрішня логістика дозволяють уникнути дефіциту.
Ціни на бензин та дизель в Україні продовжують зростати. За останній тиждень дизель подорожчав на 1 грн/л, бензин — на 2 грн/л. Експерти прогнозують подальше підвищення цін, хоча значного стрибка не очікують. Центр громадського моніторингу та контролю проаналізував ситуацію.
🔹 Середня ціна — близько 60 грн/л
Згідно з директором консалтингової групи А‑95 Сергієм Куюном, ціни на нафту підскочили з 65 до 75 дол./барель, що спричинило здорожчання палива на АЗС. «Я думаю, що ще пару гривень бензин може додати, і дизельне пальне, думаю, теж гривня–півтори… Думка, що середня ціна перевищить 60 грн, малоймовірна: частина мереж може перейти межу, але інші триматимуться на рівні 57–58 грн» .
Якщо ж ціна нафти знизиться до попередніх рівнів, українські АЗС можуть коригувати вартість пального.
🔹 Війна на Близькому Сході — ключовий фактор
На думку Дмитра Льоушкіна з «Прайм», ціни на бензин і дизель можуть зрости ще на ~5 грн/л внаслідок подорожчання нафти, газу та зміцнення євро. Газ може подорожчати на 3,5–4 грн/л.
Аналітик «НафтаРинок» Олександр Сіренко вказує на геополітичне загострення, особливо ескалацію на Близькому Сході та загрозу блокування Ормузької протоки — це впливає на транспортні маршрути і ціну нафти
Директор енергетичних програм Центру Разумкова Володимир Омельченко додає, що в базовому сценарії ціна на нафту утримається на рівні $75–80, але у разі подальшого загострення — значно зросте
🔹 Додаткові чинники впливу
Акцизи та податки. Ріст акцизів в 2024–2025 роках призвів до підвищення цін на кілька гривень за літр.
Курс валюти: девальвація гривні підвищує імпортну складову витрат.
Прибутковість мереж. АЗС можуть використати ситуацію для розширення маржі .
🔹 Біопаливо: зміни та перспективи
Верховна Рада відтермінувала до 1 січня 2026 року штрафи за відсутність обов’язкового 5% біоетанолу в бензині
. Хоча вимога додавання Е‑5 чинна з 1 травня 2025, її не каратимуть до 2026 року, задля подолання нестачі та забезпечення ринку
.
За словами Куюна, це дає трейдерам час на організацію змішування бензину з біоетанолом: або імпортувати готову суміш, або будувати потужності в Україні. При цьому дефіциту пального не прогнозує
🔹 Прогноз до кінця літа Джерело «Главред» та аналітики А‑95 зазначають, що паливної кризи не буде, логістична інфраструктура дозволяє безперешкодно доставляти ще більше ресурсів, ніж споживається. Тому очікується стабільністьДодатково стабілізуючим фактором стане рішення парламенту про відтермінування штрафів за недотримання частки біоетанолу до 2026 року. Це дозволить трейдерам зберегти гнучкість у постачанні бензину на внутрішній ринок.
Головним ризиком залишається геополітична ситуація, зокрема — конфлікт у Перській затоці, який може спричинити новий сплеск цін на нафту. У базовому сценарії, якщо ескалація буде помірною, ціна бареля залишиться в межах $75–80, а отже й пальне суттєво не подорожчає.
Загалом, паливної кризи до кінця літа експерти не прогнозують, а ринок демонструє відносну стійкість попри зовнішні виклики.