Населення Вараської територіальної громади перевищує 56 тисяч осіб і майже половина це молодь від 7 до 18 років. Більшість з них бачать своє майбутнє поза межами громади, тож одним зі шляхів вирішення цього питання може стати створення в місті-супутнику РАЕС філіалу закладу вищої освіти, повідомляє “Вісті Рівненщини”
Наприкінці 2019 року з ініціативи Рівненської АЕС Національний університет водного господарства та природокористування (НУВГП) увійшов до числа профільних ЗВО для НАЕК «Енергоатом». Рівненський університет готує спеціалістів за напрямами, які є актуальними для атомної галузі. У рамках співпраці із освітньою установою фахівцями РАЕС започатковано лекції для студентів 3-5 курсів технічних спеціальностей, а спільно із викладачами аналізуються навчальні програми з метою їхнього наближення до потреб АЕС. Окрім того, на Рівненській АЕС для студентів НУВГП доступна дуальна форма освіти. Нині випускниками цього університету є більш як пів тисячі колективу рівненських атомників, у числі яких керівники підрозділів, оперативні працівники та висококваліфіковані робітники.
Для поглиблення співпраці із НУВГП відбулася зустріч представників Рівненської АЕС, університету та Вараської міської ради. Під час зустрічі обговорювали можливість створення у м. Вараш філії Національного університету водного господарства та природокористування для молоді з усього регіону.
Напередодні зустрічі представники РАЕС проводили опитування учнів та їх батьків у Вараській ОТГ щодо доцільності відкриття філіалу ЗВО у м. Вараш. За результатами анкетування значна частина опитуваних погодилася б здобувати вищу освіту у Вараші.
Заступник генерального директора РАЕС з персоналу Ігор Вітковський відзначив, що під час зустрічі обговорено конкретні дії щодо впровадження проєкту зі створення закладу вищої освіти у м. Вараш. «Ми дійшли висновку, що це можливо, доцільно та необхідно громаді, хоча сам процес є доволі складним. Із врахуванням змін у законодавстві та новизни питання подібної індивідуалізації освіти, ми будемо чи не одні з перших в Україні. Чи це буде формат консультативного центру чи комунального закладу, філіали кафедр чи факультету – всі ці питання нам доведеться ще вивчити. У найближчій перспективі ми разом з керівництвом Вараської ОТГ визначимо основні шляхи реалізації проєкту, опрацюємо найбільш перспективні спеціальності і крок за кроком працюватимемо у цьому напрямі», – прокоментував Ігор Вітковський.
На думку міського голови Олександра Мензула, після запуску у Вараші студентського руху молодь буде прагнути залишатися у громаді: «Наше місто унікальне для області, тут зібрано серйозний інтелектуальний фонд. Лише цьогоріч школи Вараша випустили 44 медалісти. У бюджеті міста понад 400 млн грн складають видатки на галузь освіти, що є досить великим показником. І питання освіти нині є ключовим. Нас надзвичайно турбує, що мало молодих людей повертається після навчання у вишах назад до міста. Тому ми шукаємо ЗВО, з якими можна співпрацювати, вивчаємо пропозиції для того, щоб молодь могла навчатися вищій освіті безпосередньо тут».
Зацікавленість у роботі за обговореним напрямом підтвердила і начальник управління освіти м. Вараш Олена Корень: «Коли РАЕС, органи місцевого самоврядування, освітні установи й інші структури спільно працюють задля однієї мети – розвитку міста, – це все буде лише мотивувати молодь залишатися тут, адже саме їхнє покоління це наше майбутнє».
Підтримала втілення подібного проєкту безпосередньо у Вараші заступник директора професійно-технічного училища РАЕС Тетяна Омельчук, яка зауважила, що чимало випускників освітньої установи продовжують працювати й здобувати вищу освіту заочно у ЗВО, які знаходяться в інших містах країни.
Як повідомив проректор НУВГП Валерій Сорока, нині у структурі закладу налічується 10 навчально-наукових інститутів, 5 коледжів та понад 10 тисяч студентів, а випускниками є 65 тисяч осіб, тому університет радо підтримує місто-супутник РАЕС у створенні закладу вищої освіти. «У нас є необхідні ресурси, навчально-методичне забезпечення, викладацький склад. Ми повністю готові підтримувати місто у створенні й розвитку такого навчального закладу, допомагати забезпечувати освітній процес за 120 акредитованими освітніми програмами. Як правильно це втілити та яким буде цей шлях ми визначимо нашими спільними наступними кроками», – підкреслив Валерій Сорока.
У підсумку учасники зустрічі ухвалили рішення щодо початку розробки тристороннього Меморандуму про співпрацю, де будуть визначені основні наміри за обговореним напрямом, усі подальші кроки, терміни їх виконання та регламентована відповідальність кожної зі сторін.