«Кнопка» — більше, ніж магазин: як рівненський бренд став символом системного бізнесу і людяності

«Кнопка» — більше, ніж магазин: як рівненський бренд став символом системного бізнесу і людяності

Діліться інформацією з друзями:

Усе почалося з маленького магазину й двох працівників. Сьогодні «Кнопка» – визнаний бренд, мережа магазинів у Рівному й Луцьку, інтернет-гуртівня, понад 20000 найменувань товарів і десятки тисяч вдячних клієнтів. Але за цими цифрами – історія підприємця Андрія Трохимовича: від золотої медалі в школі до побудови бізнесу з європейськими принципами й чіткою соціальною відповідальністю.

Як йому вдалося створити не просто торгову мережу, а впізнавану систему з командою, що працює «по-білому» й дбає про громаду – читайте далі.

«Кнопка» стала загальновизнаним брендом

Магазини канцтоварів «Кнопка» – загальновизнаний бренд. У Рівному їх функціонує 4, у Луцьку – 1. Крім стаціонарних торгових точок, працює інтернет-гуртівня.«Кнопка» пропонує надзвичайно широкий спектр товарів – очі розбігаються! Можна навіть стверджувати, що Рівне нічим не поступається аналогічним магазинам у Варшаві, Парижі й інших європейських столицях.

«Кнопка» — більше, ніж магазин: як рівненський бренд став символом системного бізнесу і людяності - фото 1
Андрій Трохимович.

Цей бізнес започаткував на початку 2000-х років і продовжує активно розвивати директор ТОВ «Шпановський імпорт-експорт» Андрій ТРОХИМОВИЧ. До слова, бізнес розпочинався з 2 працівників, нині тут працює 35 осіб.

Андрія Ігорьовича можна зарахувати до топ-менеджерів. Хоча він не дуже з таким твердженням погоджується, про себе говорить скромно:

«Я звичайний керівник фірми, таких багато в нашому місті».

Крім цього, він займається ще благодійною діяльністю – допомагає військовим частинам, військовим медикам, збирає в школу дітей-сиріт і дітей, які залишили батьки.

Щиро вдячні йому за активну громадянську позицію в Рівненській обласній клінічній лікарні ім. Юрія Семенюка.

Навчання було на першому місці

Відмінник у школі та в інституті Андрій Трохимович з вдячністю згадує батьків, які дали путівку в життя йому і двом сестрам. Вони працювали лікарями, мали авторитет серед людей. Мама досі живе в райцентрі Городок, що на Хмельниччині.

Хлопець почав допомагати батькам по господарству з семи років. Радував їх зразковим навчанням у школі. Юний вундеркінд успішно виступав на республіканських олімпіадах з математики, на обласних – з хімії, фізики, географії

У старших класах почав займатися човниковим бізнесом. Часи тоді, в 90-і роки минулого століття, були складні, каже пан Андрій. Отож треба було якось виживати. Їздив за кордон, де продавав усілякий крам, за виручені кошти купляв імпортні товари.

Але, звичайно, навчання було на першому місці. Середню школу закінчив із золотою медаллю. Вищу освіту здобував на факультеті бухгалтерії й аудиту в Харківському інституті громадського харчування, брав участь у республіканських олімпіадах з економічної географії – з розміщення виробничих сил на тему «Розробка чорноморського шельфу – нафто- та газовидуботок». До речі, ця робота була використана на практиці в 2000-х роках. Його навіть запросили взяти участь у фінансовій олімпіаді, де він завоював перше місце.

Харківський інститут закінчив із червоним дипломом.

«Мені була цікава міжнародна фіскальна система, прямі, непрямі податки, як вони впливають на мікро та макроекономіку, – зазначає пан Андрій. – Усе це сформувало мою свідомість».

«Я був власником магазину «Трембіта»»

Коли одружився, переїхав у Рівне. Роботу, яка б його влаштовувала, не знайшов. І тоді вирішив започаткувати власний бізнес – відкрив у центрі міста магазин «Трембіта». Тут продавали аудіо- та відеокасети, диски, відкрили студію «Трембіта-Рекорд», де продюсували відомі українські гурти, зокрема «Танок на майдані Конго». Випускали їхні альбоми. Але згодом змінилися обставини – всі носії почали переводити в цифру, все перейшло в інший формат. І цей бізнес довелося згорнути.

Канцтовари не здавалися мені дріб’язковими

Пан Андрій почав опановувати новий напрям – продаж шкільної продукції, «Канцтовари не здавалися мені дріб’язковими, – продовжує мій співрозмовник. – Було цікаво відкривати новий напрям, пропонувати людям товари, які мають попит. Тоді шкільної продукції на ринку було обмаль. Її завозили до Рівного в основному з Одеси, зі знаменитого 7-го кілометра.

Перший магазин відкрили на вулиці Княгиницькій, 1. Тут знаходиться і наш головний офіс. Назву для нього підбирали довго, хотіли, щоб вона легко запам’ятовувалася на різних мовах. Зупинили свій вибір на назві «Кнопка». Вийшло просто і зрозуміло всім.

Цей бізнес почав помалу систематизувати. Якщо в тебе є розуміння, як має працювати механізм дрібного бізнесу, то це початок успіху. Середній бізнес складається з елементів дрібного бізнесу. Цю модель придумав не я, свого часу її випробував Генрі Форд. Це так звана модель конвеєра, коли кожен виконує свою функцію. Ось, наприклад, у нас є склад, логістика, бухгалтерія, відділи забезпечення, збуту, роздрібний. Вони різні, але між собою тісно взаємодіють. Абсолютно без ручного управління. Це означає, що в програмне забезпечення заводяться алгоритми, які дозволяють людям розуміти щоденно, щохвилинно, що вони мають робити, за що працюють. Щоб не виникало ситуації на кшталт: іди туди, зроби те.

У нас на фірмі повна демократія. Мені працівники підказують, які треба внести корективи в своєму вузькому сегменті. Бо я не можу бути сам і менеджером, і бухгалтером.

Я, як керівник, розбудовую структуру, яка добавляє мобільності бізнесу.

В Україні прогресивна податкова система

У нашому суспільстві не було історичного досвіду, що таке бізнес, відповідальність за людей. Коли за кордоном спілкуєшся з бізнесменами, ти розумієш, що їхня свідомість щодо підприємництва сформована з дитинства, це для них норма. В нас цієї норми не було, ми її повинні виховати в собі та здобути освіту.

Я спілкуюся з бізнесменами з різних країн і бачу, як вони розвиваються. Знаю, яка фіскальна система в Європі, в США. Щодо України, скажу так. У нас дуже добра, прогресивна податкова система. Хоча деякі речі треба спростити, щоб не було двозначності. Бо ми однією рукою даємо людям працювати, а іншою – підписуємо вердикт: цього не можна робити.

На сьогодні все пішло в цифру, яка додала бухгалтерським звітам прозорості. Контролюючі органи знають: у «Кнопці» не петляють, податки сплачують у повному обсязі.

Важливо працювати по білому, як за кордоном.

Розповім одну історію. Моя однокласниця, яка вчилася в школі посередньо, понад 30 років тому поїхала в Португалію. Пішла працювати в манікюрний салон. Через деякий час зрозуміла, що може відкрити власний бізнес. Коли вона його започаткувала, прийшли контролюючі органи, порадили: виправте недоліки, на які ми вказали, і тоді отримаєте від нас фінансову допомогу. Тепер ця жінка має мережу салонів краси.

Якщо в тебе є історія бізнесу, ти отримуєш можливість залучати фінанси банків…
Так, нам ще треба вчитися, як будується бізнес за кордоном. Але не треба захоплюватися всім іноземним. Треба цінувати своє, українське. Ми, українці, європейська нація. Європа – це цивілізаційна теплиця, з якої йдуть цінності, культура, відносини між людьми, толерантність, терпимість. Це все притаманне українцям. Так само як полякам, чехам, французам. Приміром, коли французи приїжджають в Україну, вони кажуть:

«Ми однакові!». До повномасштабної війни вони відкривали в нас свої ферми, сири робили, вина виготовляли.

Дружина для мене як муза

«Кнопка» — більше, ніж магазин: як рівненський бренд став символом системного бізнесу і людяності - фото 2
Руслана – дружина Андрія Трохимовича.

“Фактично це сімейний бізнес, – продовжує розмову пан Андрій. – Зі мною працює дружина. Руслана є моїм головним консультантом. У неї гарний смак, вона підказує, як краще оформити товари, які з них будуть цікавими для покупців, а які не дуже.

Дружина для мене як муза”.

Наше кредо: «Бути лідерами!»

У своїй галузі ми однозначно є одними з лідерів, – констатує Андрій Ігорьович. – У нас є визнання і довіра клієнтів, нашими послугами користуються більше 2000 корпоративних і понад 40000 роздрібних клієнтів. Наш асортимент нараховує близько 20000 найменувань товарів високої якості. До них належать: стильні колекції, рюкзаки та сумки для дітей, канцтовари, галантерейні вироби, офісні меблі, іграшки, настільні ігри, товари для рукоділля, спортивне спорядження, дитяча література, господарські товари, рамки, сувеніри, декоративні подушки, одноразовий посуд, побутова хімія тощо.

Потужно розвивається інтернет-гуртівня «Knopka.shop». Вона пропонує для дому побутову хімію, господарські товари, засоби захисту та дезінфекції; для бізнесу – папір (власний імпорт), офісне приладдя; для навчання. розвитку та дозвілля – шкільне приладдя, творчість, рюкзаки, розвиваючі ігри, подарунки.

Пропонуємо найкращі умови для корпоративних клієнтів, для обслуговування офісів. У Рівному в цьому напрямі нам немає рівних.

Працюємо на кінцевого споживача

Ми працюємо на кінцевого споживача. Незалежно від того, це звичайний чи гуртовий покупець. Йому треба вгодити, щоб він хотів до нас прийти, з нами мати справу. Це наше основне завдання.

У нас можна вибирати товари в різній ціновій категорії.

«Кнопка» — більше, ніж магазин: як рівненський бренд став символом системного бізнесу і людяності - фото 3

Хтось, приміром, купляє дешеву папку, хтось – у рази дорожчу. Є клієнти, яким підходить ручка за декілька гривень, інші хочуть придбати вартістю 2000 грн і вище, щоб вона не тільки легко,тонко писала, а мала вишуканий стиль. Для шанувальників трендів ми створили умови підібрати тематичні ліцензійні аксесуари, щоб бути стильними, модними. Таким чином ви можете створити власні колекції.

Офіси IT-компаній перевагу віддають вишуканим речам, з гарним дизайном. Особливо на яскраві новинки реагує молодь, хоче, щоб вони приносили емоції.

Здається, що це робити просто. Аж ніяк! Треба розбиратися в усіх тонкощах. Треба думати, аналізувати, як краще покупцеві вгодити, щоб товар був реалізований, не залишався на складах. Щоб бути в лідерах, потрібно відвідувати всі передові світові виставки та презентації сучасних торгових марок.

Ми здійснюємо по Рівненській і Волинській областях безкоштовну доставку товарів при замовленні від 1000 грн, по м. Рівне – від 300 грн.

Сьогодні приблизно 70 відсотків канцелярських товарів для офісів виробляється в Україні. Решта продукції – закордонного походження. Бізнес не має кордонів і тренди народжуються в різних кінцях світу.

Попри війну, Україна збільшує обсяги виробництва дитячої продукції. Скажімо, сьогодні українська іграшка займає десь 60 відсотків ринку.

Взяти поліграфію. Вона в нас краща, ніж за кордоном! Центром поліграфії з потужними видавництвами був і є Харків. Тут люди, в цьому переконався особисто, креативні, відповідальні, терплячі. Вони сьогодні перебувають під постійними обстрілами окупантів. Багато фірм перейшли працювати з офісів в підвали. Я з Харковом продовжую підтримувати ділові стосунки.

Реалізую всі задуми – я і моя молода, енергійна команда.

Василь ЗАКРЕВСЬКИЙ