Підтримка близьких для людини, яка має психологічні проблеми, дуже важлива. Адже вона може не усвідомлювати цього або ж просто з різних причин не звертатися до фахівця.
Допомогти наважитися людині звернутися до психолога можуть близькі. Вкрай важлива підтримка близьких. Зробити це треба у такий спосіб, щоб не відлякати людину та досягти успіху. У МОЗ зібрали поради, як підготуватися до такої розмови:
- Оберіть місце та час. Поговоріть із людиною наодинці в зручному місці й у час, коли вона максимально розслаблена та спокійна.
- Говоріть прямо. Намагайтеся тактовно описати, що саме вас непокоїть, наводьте конкретні приклади.
- Будьте терплячими та не засуджуйте. Розкажіть, що ви любите та поважаєте цю людину і вас хвилює, що вона страждає та не може жити повноцінним життям.
- Допоможіть знайти фахівця. Детально вивчіть питання, підшукайте варіанти, які можуть підійти вашій близькій людині, та запропонуйте їх.
- Запропонуйте іншу практичну допомогу: допомогти з хатньою роботою, посидіти з дітьми, поки він/вона буде у психолога, або просто піти разом до спеціаліста.
Номери «гарячих ліній» безоплатної психологічної підтримки:
- 0 800 60 20 19 – контакт-центр МОЗ
- 1547 – урядова «гаряча лінія»
- 0 800 100 102 – лінія Національної психологічної асоціації (щодня з 10:00 до 20:00)
- 0 800 210 160 – лінія міжнародної гуманітарної організації «Людина в біді» (цілодобово)
- (044) 456 17 02, (044) 456 17 25 – лінії Київського міського центру психолого-психіатричної допомоги при станах душевної кризи (цілодобово)
- 7333 – лінія запобігання самогубствам LifeLine Ukraine
- 0 800 500 335 (з мобільного або стаціонарного) чи 116 123 (з мобільного) – лінія ГО «Ла Страда-Україна»