Митне оформлення “євроблях”, які в’їхали до України до кінця 2020 року, коштуватиме не більше 1000 євро. Пільгове розмитнення діятиме протягом 180 днів з моменту набуття чинності законів, які його передбачають. Це № 4643-д і № 4644-д, які Верховна Рада прийняла в другому читанні 15 квітня. “За” проголосували 235 і 237 нардепів відповідно.
Митне оформлення “євроблях” проводитимуть без урахування вартості автомобіля та сплати ввізного мита. Базою оподаткування ПДВ стане виключно акцизний податок. Його визначать за ставкою, яка залежить від віку автомобіля, об’єму двигуна і типу пального. У парламенті розрахували, що саме ці платежі в сумі і становитимуть не більше 1000 євро.
Пільгове розмитнення не поширюється на автомобілі, випущені раніше 1995 року, і ті, які не відповідають екологічному стандарту Євро-2 і вище.
Розмитнити за пільговим акцизом дозволять один транспортний засіб однієї категорії на одну людину. Тобто один і той же українець зможе зареєструвати один легковик, одна вантажівку і один причіп.
Формула акцизного податку – “Ставка = Базова ставка + Vе + Fе”, де:
→ Базова ставка визначається, виходячи з кількості років з року виготовлення авто до року визначення ставки податку:
Кількість років з року виготовлення транспортного засобу | Ставка в євро |
0 – 9 | 0 |
10 | 25 |
11 | 50 |
12 | 75 |
13 | 100 |
14 | 125 |
15 і більше | 150 |
→ Vе визначається множенням об’єму циліндрів двигуна (в куб. см) на коефіцієнт, який становить:
- 0,25 євро за 1 куб. см об’єму циліндрів двигуна – для ТЗ з об’ємом двигуна внутрішнього згоряння до 2000 куб. см (включно);
- 0,2 євро за 1 куб. см об’єму циліндрів двигуна – від 2001 куб. сантиметрів до 3000 куб. сантиметрів (включно);
- 0,25 євро за 1 куб. см об’єму циліндрів двигуна – від 3001 куб. см до 4000 куб. сантиметрів (включно).
→ Fе залежить від типу двигуна і становить:
- для авто, оснащених двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням та кривошипно-шатунним механізмом, – 0 євро;
- для авто, оснащених двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем), – 100 євро;
- для авто, оснащених двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням та кривошипно-шатунним механізмом або двигуном внутрішнього згоряння з запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем) і електричним двигуном (одним або декількома), – 0 євро.
Раніше “євробляхери” вимагали на мітингу під будівлею парламенту ухвалення іншого законопроєкту. Вони хотіли повного скасування акцизу для всіх легкових авто.