fbpx

Наскільки змінилася торгівля у Рівному

Діліться інформацією з друзями:

Пандемія внесла свої корективи в життя кожної людини. Змінила вона також правила і підходи в бізнесі. Які трансформації відбулися в торгівлі – про це напередодні професійного свята ми розпитали власницю магазину одягу для жінок «Меланія» Людмилу Міськову.

– Отож, пані Людмило, розкажіть про зміни в системі торгівлі. Кого торкнулися і чи всі зуміли адаптуватися до нових обставин?

– Насправді пандемія болісно позначилася на всіх підприємцях, незалежно від роду їхньої діяльності. І нині, щоб успішно працювати, потрібна своя фішка, якась особливість, унікальність. Не важить, чи це онлайн, чи офлайн ринок.

Дійсно, за останні 5 років чимало колег освоїли інтернет-платформи. Активно розвивається у торгівлі такий напрям як дропшипінг. Це коли продавець у Рівному продає через інтернет речі, яких він навіть не бачить. Тобто виставляє картинки товару та інформацію про нього, шукає покупців та робить відповідне замовлення у виробника. Якщо хтось поцікавиться розмірною сіткою (для одягу чи взуття), іншими подробицями, то не завжди може отримати достовірну інформацію. Зазвичай відповідь стандартна: виробник не вказав таких параметрів. Звісно, це не катастрофа, але споживач хоче мати повну інформацію. Бо, для прикладу, при замовленні одягу це важливо, адже не всі люди мають стандартні параметри фігури. Тож і трапляється, що такі покупки іноді розчаровують, бо отримана річ не зовсім відповідає картинці, яку людина бачила на сайті. Однак претензій ніхто не приймає. У кращому випадку можна замінити річ. Але, враховуючи вартість пересилки, це економічно невигідно.

– Нині чимало торгових точок мають і свої онлайн платформи. Пандемія пришвидшила цей процес. У вас так само?

­– Звісно, пандемія наштовхнула нас на думку про онлайн торгівлю. Завдяки «сарафанному радіо» наш магазин «Меланія» став розвиватися. Тепер ми маємо клієнтів по всій області та навіть за її межами. Не останню роль зіграла наша цінова політика. Адже в інших регіонах аналогічні моделі коштують значно дорожче. Велику частину роботи з інтернет-ресурсами виконує моя дочка, якій в силу її віку, це дається набагато легше, ніж мені.

– Яка різниця між стаціонарним і онлайн магазином? Які плюси і мінуси такого типу бізнесу?

– Онлайн магазин «Меланія» заощаджує час покупця. Адже, маючи в руках сучасний гаджет, за 30 хвилин можна оновити свій гардероб. Одяг вам можуть доставити додому. Але й тут, як і в звичайному магазині, важливо мати досвідченого продавця-консультанта, який розпитає замовника про його уподобання та нюанси фігури. Більше того, він порадить і підкаже, яку річ краще придбати саме вам. Адже всі моделі переглядаємо особисто і деякі приміряємо на себе, щоб зрозуміти, наскільки розмір відповідає стандартним замірам фігури. Наш великий плюс у тому, що ми маємо в торговому центрі звичайний магазин одягу «Меланія» із товаром, який «тримаємо в руках». Володіючи чималим досвідом (10 років) співпраці з деякими фабриками, ми можемо гарантувати якість нашим покупцям.

Один із недоліків онлайн торгівлі для продавця і в той же час плюс для покупця – це відсутність вихідних. Адже тут діяльність у режимі 24\7. Людина робить замовлення у зручний для себе час, а це не завжди співпадає з робочим графіком магазину. Тому кожну онлайн-платформу (вайбер, інстаграм, фейсбук) обслуговує окремий менеджер, який максимально швидко реагує на повідомлення і консультує покупця. Щоб той був задоволений обслуговуванням та отримав свій товар вчасно. Завдяки службі доставки це завжди реально зробити в будь-яку точку України.

У реальному магазині «Меланія» у нас працюють досвідчені продавці, які не нав’язують товар і свої думки. Маючи різноманітний асортимент, вони завжди порадять, що пасуватиме саме вам. Зрідка буває, що покупець нічого не обрав. Якщо не подобається колір чи фасон, можемо замовити іншу модель. Тут у виграші онлайн замовники, для яких зачекати потрібний розмір день чи два не є проблемою. А покупець торгового центру націлений на негайну покупку.

– Ви постійно щось організовуєте для клієнтів у своїй вайбер-групі: фотоколажі, відео, конкурси. Десь вчитеся цим прийомам, чи самостійно шукаєте варіанти як зацікавити своїх клієнтів?

– Розвиток магазину у соціальних мережах – вимога часу. Цим займається дочка, адже такий вид діяльності їй ближчий. Допомагають інтернет-платформи, де можна знайти додаткові знання і, звичайно ж, смм-спеціалісти. Ми намагаємося не відставати від нових тенденцій, тож нині освоюємо мережу Тік-ток. Адже, як показує практика, ніхто не знає, що на нас чекає завтра.

– Стаціонарний магазин – це немалі капіталовкладення. Інтернет-магазин вимагає таких же затрат? Чи на нього потрібно більше часу, але менше коштів?

– Складно порівняти економічну вигоду онлайн та офлайн магазину. Адже в нашому випадку вони поєднані. Ми не торгуємо чимось, що є лиш на фото, а реальними моделями одягу, які є в стаціонарному магазині. Дозамовляємо розміри чи кольори за потребою. Є моделі, які роками користуються незмінним попитом.

Звичайно, що додатковий напрям торгівлі (онлайн магазин) також вимагає капіталовкладень. Це реклама, заробітна плата менеджерам та плата за інтернет-платформи.

– Якби ви знову обрали торговий бізнес, з чого б почали?

– І зараз я би віддала перевагу стаціонарному магазину. Це дає досвід у роботі з покупцем та товаром. Ви знаєте про що говорити зі своїм клієнтом, що йому порадити. Інтернет розширює можливості та не обмежує одним містом. Але тут також треба мати «своє обличчя». Адже можна просто загубитися серед продавців неіснуючого товару (дропшипінг).

Тому ідеально поєднати стаціонарний магазин з онлайн платформами.

– Хто допомагає розвивати магазин?

– У нашого стаціонарного магазину «Меланія» є свої традиції. До нас люди повертаються і стають постійними покупцями на багато років. Не просто купують, а отримують повну консультацію як і з чим носити річ. У нас широкий асортимент для різних вікових категорій. Наявні дві примірочні, тож до нас приходять мами з дочками і підбирають собі одяг. Ми починали з торгівлі дитячим одягом у магазинах «Дюймовочка». Тому маємо клієнтів, які з нами виросли і тепер вже дорослі так само обслуговуються в нашому магазині. Впевнена, що вони і своїх дітей приведуть до нас. Значна частина покупців магазину «Меланія» – це освітяни, медики, банківські працівники області, які з року в рік серед наших клієнтів. Придбавши навесні брюки або спідницю, восени ми допоможемо підібрати жакет у тому ж стилі. Таким чином образ «зростає».

У нас напрацьовані зв’язки з українськими фабриками, котрі шиють із італійських тканин одяг для України та Італії. Відбираємо ті моделі, які найбільше подобаються українкам і особливо мешканкам нашої області.

Магазини «Меланія» та «Дюймовочка» – це сімейна справа, в якій задіяна вся родина. За багато років напрацьований досвід дає можливість безпомилково порадити клієнтові саме те, що йому найбільше пасуватиме. Ми дозволяємо собі казати покупцям правду. Тож якщо модель не підходить – обираємо іншу.

Знаючи багатьох клієнтів роками, ми стали майже рідними людьми. А рідним людям довіряють найдорожче.

Запрошуємо у магазин «Меланія» за адресою: м. Рівне, ТЦ «Арена», вул. Київська, 67.

Телефонуйте нам: 0676007210, 0972352180.

Шукайте нас у соціальних мережах: Фейсбук «Меланія»: одяг для дорослих та маленьких».

Вайбер: Меланія Магазин Одягу

Інстаграм: melaniia.rivne

Спілкувалася Наталія Ягущина